RSS

Paine rustica cu hrisca

 

Se intampla uneori sa nu reusesc sa-mi sincronizez programul in weekend cu facutul painii. Asa s-a intamplat cu aceasta paine. Planuiam sa fac alta dar aceea era un pic mai complicata asa ca m-am hotarat sa iau alta reteta la incercat. Am ales o paine rustica cu adaus de hrisca. Daca va mai aduceti aminte am mai avut eu o incercare de paine cu hrisca (vezi reteta Paine bio cu hrisca) si mi s-a intiparit aroma acestei cereale.
M-am apucat de aceasta paine seara si eram prea obosita ca s-o duc pana la capat am ales sa fac prima fermentare la frigider. A creste painea la rece e ceva obisnuit dar mai ales in a doua etapa de dospire. Mie insa mi se inchideau ochii de oboseala asa ca m-am riscat s-o pun in frigider chiar din prima etapa.
A doua zi de dimineata, coca era evident rece asa ca am lasat-o la temperatura camerei inca o jumatate de ora apoi am revenit la pasii retetei initiale. Ma asteptam ca painea sa se plosteasca in cuptor datorita cresterii la rece si asta s-a si intamplat cel putin in prima etapa pentru ca in urmatoare 10 minute sa creasca semeata si sa se crape frumos. Programul s-a nimerit de minune pentru ca la pranz aveam pe masa paine calduta proaspat scoasa din cuptor. Deliciosa! O formula foarte buna si care iata ca se poate alinia si cu programul meu.

Ingrediente:

  • 800g faina de paine bio
  • 200g faina de hrisca
  • 600g apa (at 20ºC)
  • 200g maia 100% hidratare
  • 2g drojdie proaspata
  • 20g sare



Mod de preparare:

  1. Amestec toate ingredientele cu un robot de bucatarie, 4 minute la viteza lenta si 6 minute pe o viteza mai mare.
  2. Prima dospire dureaza 1h30 la temperatura camerei sau maxim 8 ore daca este tinuta la frigider.
  3. Tai coca in 3 si preformez painea . Las sa se relaxeze 30 minute.
  4. Formez 3 paini ovale.
  5. Dospirea finala se face in cosulete usor tapetate cu faina pentru 2 ore la 24ºC.
  6. Coc timp de 45 minute cu abur in primele 15 minute.

Aceasta reteta a fost inspirata din Le Larousse du pain - Eric Kayser, pagina 66.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Trimiteți un comentariu